تحلیل بک گراند سیاسی و اقتصادی شبکه های اجتماعی و ماهوارهای
برای تحلیل کردن بک گراند سیاسی و اقتصادی شبکه های اجتماعی، قصد ندارم مطلبم را پر کنم از تحلیل های کپی پیستی و بی سر و ته، بلکه تحلیلی داشته باشم از خودم، هرچند کوتاه و جمع و جور...
اولین چیزی که با فکر کردن به این مسئله به ذهن خطور میکند، یک ضربالمثل آشناست که میگوید "گربه برای رضای خدا موش نمیگیرد"
البته این روزها گربه ها دیگر اصلا موش نمیگیرند، همین که کالباس نشوند کلی زرنگی کرده اند! :)))
از بحث اصلی اصلی دور نشویم،
اصولا شبکه های اجتماعی و تلویزیون های ماهوارهای در ظاهر در حال ارائه خدمات بسیار گسترده آن هم به صورت رایگان هستند، اما در پس زمینه درآمد های کلان و هنگفتی به دست میآورند. شاید ساده ترین و روتین ترینِ این درآمد ها هم درآمدهای حاصل از تبلیغات باشند. در تلویزیون های ماهوارهای تبلیغات بازرگانی و در شبکه های اجتماعی مثل تلگرام و اینستاگرام هم تبلیغات موضوعی که در پیج ها و کانال ها ارائه میشود.
انواع دیگری از تبلیغات هم در فضای مجازی وجود دارند، از جمله پاپ-آپ ها که اغلب در سایت ها و شبکه های اجتماعی مثل توییتر و فیسبوک مورد استفاده قرار میگیرند.
گذشته از تمام این ها، درآمد های هنگفتی هم به صورت پنهان وجود دارند که بررسی آن ها نیازمند تحلیل اساسی است.